ING laat de Jonge Leeuw niet in zijn hempie staan

Leestijd: 3 minuten

Zo nu en dan komt er een onderhoudend filmpje van de Vrije Jongens Online (VJOL) voorbij. Zij maken korte video-items over trends met betrekking tot (online) marketing, media en communicatie. Zo ook zeer recent het in dit artikel getoonde item over social media in het algemeen en over ING’s Jonge Leeuwen in het bijzonder.

Op 18 maart jongstleden presenteerde ING in een persbijeenkomst het platform Jonge Leeuwen, dat o.a. in samenwerking met Hyves is opgezet. Finno stelde de woordvoerder van ING enkele vragen over het platform. De antwoorden zijn een mooie aanvulling op het filmpje van Xander de Groote van BDG Media en Gertjan Schouten van o.a. Grasshopper Communicatie.

Met welk doel is ING met Jonge Leeuwen gestart?

“De ING is tot en met 2018 de hoofdsponsor van de KNVB/Oranje. Als sponsor willen we niet alleen ons logo plaatsen op vlaggen en reclameborden langs het veld, maar daadwekelijk invulling geven aan ons sponsorschap. Het merk ING heeft als gevolg van de kredietcrisis onder druk gestaan. Met een initiatief als Jonge Leeuwen willen we meer invulling geven aan het merk ING. Uiteraard op een positieve manier.

We hebben daarbij twee doelen voor ogen:

  1. Met het cross-mediale platform kinderen de mogelijkheid bieden om met plezier te laten voetballen.
  2. Het Nederlands Elftal dichter bij de kinderen te brengen.
Het is een platform in samenwerking met o.a. Hyves. We willen daar zijn waar de kinderen ook aanwezig zijn, dus Hyves was een logische keuze.”
Jeroen de Bakker over Jonge Leeuwen

In onderstaande video van VJOL een interview met Jeroen de Bakker, internetondernemer en blogger, die betrokken is bij het platform. Jeroen begint het interview met de zin:

“Jonge Leeuwen is een poging om van wat meer interruptie naar gewenste communicatie te gaan en dat niet zozeer campagnematig maar continue (red. huh?). Dat is sowieso een belangrijke shift in communicatieland. En daar binnen hebben we Jonge Leeuwen ontwikkeld, wat een cross-mediaal platform is met een digitaal hart en wat bestaat uit interactieve video’s, TV, content, spelletjes en we richten ons met dat platform op kinderen tussen 6 en 12 jaar…”.

Ik ben blij dat ik ook nog even met de woordvoerder van ING heb gesproken ;-).

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=axZqekIeAEQ]

In de video wordt ook gerefereerd aan de doelstellingen qua aantal leden en dergelijke. Finno vroeg de woordvoerder van de ING nog maar even naar de laatste stand van zaken.

Hoe succesvol is Jonge Leeuwen?

“Jonge Leeuwen werd 18 maart jongstleden gelanceerd. Inmiddels zijn we een aantal TV-uitzendingen op Disney XD verder en telt de community bijna 22.000 leden. De laatste TV-uitzending trok 92.000 kijkers. De reacties op Twitter met de hashtag #jongeleeuwen zijn populair.

We zien Jonge Leeuwen als lange termijn project. De vergelijking met Amstel Teamlink gaat op. Het platform moet nog verder groeien, maar tot op heden zijn we dik tevreden.”

Tot slot

Op Finno kon je al eerder over de verschillende functies van social media lezen in het artikel ‘Hoe kan de financiele sector social media gebruiken?‘ Het platform Jonge Leeuwen is duidelijk een sociaal medium dat gebruikt wordt voor de merkbeleving. Zoals de woordvoerder het zei: “…het draagt bij aan de merkbetrokkenheid en merkvoorkeur… .”.

De ING laat de Jonge Leeuw niet in haar hempie staan. Ik ben benieuwd of de Jonge Leeuw ook de ING niet in haar hempie laat staan en de komende jaren een merkvoorkeur voor ING ontwikkelt.

0 antwoorden
  1. Pascal Spelier zegt:

    Hoi Jeroen,

    Die begreep ik wel. Het ging meer over … van meer interruptie naar gewenste communicatie te gaan… ;-). We drinken wel een keer een kop koffie.

    gr. Pascal

    Beantwoorden

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Finno – ‘ING laat de Jonge Leeuwen niet in hun hempie staan’ […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Laat een antwoord achter aan Jeroen de Bakker Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.