100.000 views op [finno]

Leestijd: 2 minuten

Vandaag is het zover. Na ruim twee jaar bloggen heeft mijn persoonlijke blog [finno] 100.000 views behaald. Is dat veel? Als je het vergelijkt met blogs als Marketingfacts of Dutch Cowboys natuurlijk niet. Maar Finno is een niche-blog over innovatie in de financiële sector en richt zich op een relatief kleine doelgroep. Dus ik ben heel blij met het bereiken van deze mijlpaal.

Mensen vragen mij wel eens ‘kost dat bloggen niet heel veel tijd?‘ Inderdaad, er gaat veel tijd in zitten. Maar iets wat je vanuit een passie doet ervaar je niet als iets wat tijd kost. Overigens zou ik het niet hebben volgehouden als ik geen plezier aan schrijven zou beleven. In dit artikel een kleine geschiedenis van [finno].

Werk wordt hobby

Ruim twee jaar geleden werkte ik bij ABN AMRO bij de afdeling Innovatie Zaken. Met een team van ‘innovators’ waren we verantwoordelijk voor innovatieve concepten voor de zakelijke klanten van ABN AMRO en het uitdragen van een innovatieve cultuur binnen de organisatie. Vanuit deze afdeling was ik benoemd als directeur van Flametree, een online sociaal netwerk voor ondernemers.

Zowel de afdeling Innovatie Zaken als Flametree kwamen als gevolg van kostenbesparingen, ten tijde van de splitsing van ABN AMRO en het samengaan met Fortis, tot een eind. Vervolgens werd ik ‘gewoon’ marketeer. Leuk, maar ik miste mijn oude vakgebied: innovatie. Ik wilde iets met dit vakgebied blijven doen, dus heb een blog die ik al eerder (2008) startte, afgestoft en nieuw leven ingeblazen.

Hobby wordt werk

Sinds september 2009  ben ik driftig aan het schrijven geslagen. In eerste instantie nog alleen, maar de afgelopen jaren hebben zich meerdere bloggers bij [finno] gevoegd. Zij zijn medeverantwoordelijk voor het huidige succes van [finno]. Sinds 25 maart dit jaar is [finno] ook een onderneming. Zo is een hobby, of liever gezegd een passie ook (weer) werk geworden.

Op naar de volgende 100.000! Alle lezers van [finno]: BEDANKT!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Laat een antwoord achter aan Joris Kok (@JorisKok) Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.